FOGYÓKÚRA, FOGYÓKÚRÁS CSODASZEREK, CSODA MÓDSZEREK

Avagy, hogyan hülyítik a jónépet?

Fogyókúra, fogyókúra, fogyókúra! Ma, 2018. szeptemberében ott tartunk, hogy mindenhonnan ez folyik.

Én nem tudom ki hogy van ezzel, de én kicsit úgy érzem hogy semmi köze ezeknek a cikkeknek hozzám. Olyanok, mint a gyógyszer reklámok. Halványlila gőzöm sincs, hogy melyiket próbáljam ki. Egyik üti a másikat, ami ma jó, az holnap árt. Asszem, ez is egy jól jövedelmező üzletté nőtte ki magát. Szóval teljesen össze vagyok zavarodva. Vagyis nem! Egyre inkább az a meggyőződésem, hogy ezzel a fogyi témával is oda lyukadtam ki, mint sok minden mással. A megérzéseimre kell hallgatnom. Sok mindent kipróbáltam már. Tornáztam, 90 napost csináltam, száműztem egy két mumust az életemből, mint zsír, szénhidrát, aztán rengeteg zöldséget ettem, mint a kecsék. Egészen addig mentem, hogy orvosilag is megpróbáltam ezt a fogyás dolgot. Gondoltam, ha már a kút agyamból nem megy, akkor tudományosan fogok fogyózni. Szerintetek? Ez egy talicska pénzembe került. Komolyan nagyon drága móka volt! Eredmény 11 hét alatt 3 kiló mínusz. Hát ennyit saját magam is elértem, csak az ingyen volt. Szóval bele gabalyodva a fogyókúraféleségek hálójába, úgy döntöttem, hogy a legjobb fogyókúra, a nincs fogyókúra.

Komolyan! Gondoljátok végig! Mindig jön valami „új”, hangzatos nevű legjobb, leggyorsabb legkiválóbb fogyi módszer, amihez valami mondva csinált „orvos” adja a nevét. Lehetőleg tucat név legyen, vagy valami hangzatos nevű doki külföldről. A lényeg hogy ne tudj utána ellenőrizni. Valami gagyi fogyasztószer vagy táplálkozási módszer dicső megalkotója, ami csak a profit szerzésről szól. Tuti lesz olyan ember, aki ezekért a sorokért megkövez majd…na, nekik van érdekeltségük egy- egy ilyen cégben:-)

De félre a tréfát. Igen vannak emberek, akiknek egyik-másik dolog bejött, és lefogytak vele X kilót. De nem jó minden mindenkinek! Valakinek ez jön be valakinek az. Nekem speciel egyik sem. Számtalan féle fogyókúra létezik, és mindegyik fajta a „legjobb”. Gyakorlatilag mindig van valami új, divatos, felkapott. Némelyik könnyűnek tűnik, némelyik nehéznek. A lényeg hogy mindegyik gyanús. A véleményeknél az 1. 3 oldalt el sem kell olvasni, mivel azt a cég és annak ismerősei, munkatársai, rokonai generálják. Nem szabad bedőlni nekik. Ha kitartó vagy hátrébb, vagy később, jönnek az igazi kommentek…persze csak ha nem moderálják. De mivel profitorientált oldalak, hát persze hogy fogják. Illúzióink ne legyenek! Nem lehet úgy fogyni hogy otthon tespedünk, bekapjuk az épp divatos fogyibogyit, és várjuk hogy égjen a zsír. Illetve, szerintem az sem megoldás hogy száműzünk valamilyen táplálékot, vagy épp kiéleződünk valamilyen táplálékra. Esetleg mindkettőt egyszerre. Vannak kivételek, én is tudom. De a csoda rövid ideig tart….aztán jön a jojó effektus…Láttam csodálatos fogyásokat. Tényleg, irigylésre méltóak voltak…egy ideig…aztán szép lassan elkezdtek visszakúszni a nehezen leadott kilók.

Miért?

Mert, ha csak nem a léted múlik egy teljes életmódváltáson, nem tudod magad egy életen át megerőszakolni. Nem tudsz lemondásban élni örökre. Nem is lehet, és nem is kell! Megkeseredsz. Tényleg. Ha nem az a kiköpött mazochista típus vagy, szenvedni fogsz. Az evés örömforrás. Te lemondhatsz a jó kajálásokról, de csak rövid ideig. Még el nem éred a kívánt súlyt, vagy bele nem keseredsz. Ha hiányból fogytál, vagyis éheztetted, sanyargattad magad, fölösleges volt. Ha rekordidőn beül fogytál rekord mennyiséget, tudd, hogy kb. kétszer annyit fogsz visszahízni. Csodák nincsenek. Vagyis vannak, de ez alól a fogyókúra kivétel ;-) A másik dolog! Soha ne hidd el, hogy valaki lefogyott 15-20 kilót, vagy még többet, orvosi beavatkozás nélkül, rövid idő alatt, tartósan! Ilyen nincs, vagy csak nagyon ritkán. Na ők azok a kivételek, akik erősítik a szabályt. Általában gyomorszűkítésen, vagy műtéten, esetleg zsírleszíváson estek át. Pár nap kórház. Nem nagy cucc, csak pénz kell hozzá. Ezzel sincs semmi baj, az ő döntésük, csak ne csináljanak belőle egy fogyi oldalhoz hamis reklámot képekkel. Szóval ne hagyjátok magatokat becsapni. Nem vagyok szakember, csak saját tapasztalatot osztok meg. A sajátomat és a környezetemből adódókat. Ennyi.

Akkor mit tehet az ember lánya/fia a kilók ellen?

Én most úgy döntöttem, hogy mindent megeszek, amit megkívánok. Nem éhezek, mert nincs értelme. Viszont figyelem, hogy mennyit eszem. Tudtad, hogy 1 nap 3x többet eszünk alapjáraton, mint amire szüksége van a szervezetnek? Én sem hittem el! Most szembesülök vele. Szóval figyelem a kalóriát, zsírt, szénhidrátot, fehérjét. Ne gondold, hogy egész nap számolok! Tök jó appok vannak már erre. Beírod mit ettél, aztán már számol is, kíméletlenül. Tényleg nem éhezem, mert elég az a kaja, amit megehetek 1 nap. Most lepődők meg igazán mennyivel többet ettem eddig. Igen. Van benne csoki is és sütike vagy fagyi ha úgy kívánom, de akkor aznap tudjam már, hogy nem kéne megennem még két zacskó gumicukit mondjuk. És még valami. Ha sportoltál aznap azt is bele kell kalkulálni a napi bevitelbe. Sport lehet séta házimunka vagy bármi más. Majd a program számol. Te csak válaszd ki. Nem jó stratégia, ha nem teszed, mert a szervezetben beindul a vészcsengő, hogy hiány, hiány! Az eredmény persze a raktározás lesz…zsirocska formájában. Azt meg nagyon nem szeretnénk.

Szóval a tanácsom hogy együnk mindent, ami szem szájnak ingere, de figyeljünk oda a mennyiségekre. Itt a XXI. században ez már nem nagy kihívás, nem megerőltető, mert elvégzik helyettünk a számolást a kütyük. Millió mobil app van, csak válassz egyet. Aztán ha megszokod a mennyiséget- ami hozzáteszem a normál mennyiség- így fogsz működni, ez lesz a természetes adagod…ismét…Hát nem csodálatos az emberi test! Ne várd, hogy két hét alatt lefogysz 6-8 kilót, de 10 hónap alatt, egy kis odafigyeléssel simán lefogysz 12-14 kilót. Ami a lényeg, tartósan!

Miért?

Mert a sejtjeid emlékeznek. 1 évre van szükségük ahhoz, hogy a folyamatos hiányt átírják normál módra és az legyen nekik a természetes. Akkor nem fognak zsírosbödönökbe raktározni, mert nincs hiány, megvonás. Ha nincs vész, nem kell spájzolni . Ennyi. Ez az én meglátásom, és tapasztalatom. Nekem nem fűződik érdekem a Te kilóidhoz. Édes mindegy hogy 10 kilóval több vagy, vagy kevesebb. Nem vagyok szakértő sem. Sima mezei fogyni vágyó ember vagyok, józan paraszti ésszel.

Lehet, hogy számodra ez is csak egy alternatíva, a millióból. Lehet, hogy nem tetszik, mert ez tényleg csak tőled függ, Mert itt nem tudsz belekapaszkodni valami csoda bogyóba, módszerbe…Igen!  Itt felelősséget kell vállalnod, saját magadért az egészségedért, szépségedért. Ha Te hiszel a csodákban, tégy úgy. Én inkább úgy hiszem, hogy a  csoda bennem van. Én teremtem, és nem valaki más próbál meg elvarázsolni. Hókuszpókusz! Adrakadabra! Máris üres a pénztárca! Pénz megy, kilók maradnak, vagy pénz marad, kilók mennek? A Te döntésed!

 

Úgy érzem beszélni kellene a lelki okokról is egy kicsit.

Elgondolkodtató, miért van hazánkban ennyi túlsúlyos ember?

Mikor nincs meg a lelki békéd, két dolog történik a szervezetedben:

  1. Ha ideges vagy, stresszes életet élsz, a gyomoridegtől fogysz. Na ez nagyon-nagyon nem oké. Az egészséged rovására megy…nem kicsit...a megbetegedések legnagyobb része a stressznek köszönhető.
  2. Ha boldogtalan vagy, ha érzelmi terrorban élsz, elkezdesz "bánathájat" növeszteni. Ez fog téged megvédeni a külvilágtól, és attól, aki bánt téged érzelmileg. Na most az elhízáshoz is tartozik egy csomó elváltozás.

Nézd meg a magyar lakosságot, hogy él. Van még kérdésed? Az emberek 70%-a beletartozik valamelyik csoportba. Nem cél, hogy jól éljünk, mint ahogy az sem, hogy egészségesek, életvidámak legyünk. Ha leegyszerűsítem a dolgot, vagy gyógyszert eszel, esetleg táplálékkiegészítőt, vagy valami fogyi bogyit. A lényeg hogy szedj valamit. Ebben van az üzlet. Nem az egészségben, boldogságban, nyugalomban. Lehetne ezt még tovább boncolgatni, de felesleges. Ez a XXI. század mai magyar valósága. Az elhízásnak épp annyi esélye van kialakulni a rossz lelki állapottól, mint a fizikai szinten tett, vagy nem tett dolgoktól. Tanácsom a régi: kezdjünk el végre gondolkodni, és tudatosodni. 

Nem kell hogy egyet érts, még csak el sem kell fogadnod amit írtam, de ez számomra sokkal "ehetőbb", mint hinni egy csoda módszerben, vagy fogyibogyiban. Egy dolog tuti! Tennünk kell magunkért! Ahogy bent, úgy kint, és fordítva! A legfontosabb egy fogyókúra alatt, hogy vigyázol a lelki békédre, mozogsz, és figyelsz a mennyiségekre amit megeszel. Én, személy szerint ezt teszem.

Minőség....?

A minőségről azért nem beszélek, mert hogy mi egészséges és mi nem, azt a Jóisten se tudná már megmondani. Nonszensz ami itt IS folyik! Amiről azt hittük hosszú éveken keresztül, hogy egészséges, arról mostanra kiderül hogy baromira nem....és persze fordítva is igaz. Ami bio, az nem biztos hogy bio, de még csak az sem, hogy egészséges. Mára ez is abszolút érdekfüggő lett. Már az is meg van kérdőjelezve, amit  őseink, vagy a régi öregek használtak, tanítottak! Komolyan, már a víz sem egészséges! Egyik sem! Se ásvány, se csap víz! Vega, vegán, paleo stb... gutén, laktóz, tojás, zöldség, gyümölcs...különböző teoriák. Mindegyikre van pro és kontra. Engem már nem érdekel. Mindenki bogozza ki maga, neki mi a hihető, illetve EHETŐ :-)

Jelszó: nyugodtan, okosan!

Te mit gondolsz erről? Neked mi jött be?

Én mindenesetre Mindenkinek jóétvágyat, kitartást, nyugodt, és okos fogyókúrát kívánok!

Hajrá!

NozamA 

Ui.: Amit itt leírtam, az az egészséges embereknek szól. Ha bármilyen hormonális, vagy egyéb elváltozásod van, mely speciális étrendet követel, nyilván hallgass szakemberre. Ettől függetlenül Neked is azt kívánom, amit a többieknek;-)